Як продати салон краси

Як продати салон краси



 
 
Нам періодично доводиться брати участь у процесах купівлі-продажу салонів краси в якості незалежних "порадників" покупців салонного бізнесу, які запрошують нас, щоб випадково не купити "кота в мішку".
 
З покупкою-продажем бізнесу ми стикаємося давно. Колись на зорі становлення бізнес-брокерського сервісу, Ваш покірний слуга (А.Ходаков) очолював одну з таких структур, а саме Центр купівлі і продажу бізнесу КГ "ІНЕК", де і були вироблені перші у Росії методичні рекомендації з продажу бізнесу. З ними знайомі і по ним навчалися багато хто з тих, хто сьогодні працює в бізнес-брокерських і консалтингових компаніях. У 2006 році автор виправив і доповнив цей матеріал стосовно до продажу салонів краси, оздоровчих центрів і СПА-салонів.
 
Як продати салон краси. Методичні рекомендації.
 
Зміст:
Як і коли приходять думки про продаж салону краси
 
 
Чи дійсно потрібно продавати свій салон краси?
Економічні причини продажу
Виробничо-комерційні причини продажу
Організаційні причини продажу
Психологічні причини продажу
 
Як продавати салон краси
Підготовка салону краси до продажу
Складання пояснювальної записки
Розрахунок ціни і визначення умов продажів
Переговори про продаж бізнесу
 
Кому продавати свій салон краси
Типи покупців
 
Типові помилки, часто вчиняються при продажу салону краси
 
 
Про що думає покупець і що йому радять професіонали перед покупкою Вашого салону краси
 
 
Що таке продаж бізнесу і хто може в цьому допомогти
Тест. Чи готові Ви до того, щоб успішно продати свій салон краси
До кого звертатися за допомогою у продажу салону краси?
 
 
1. Як і коли приходять думки про продаж салону краси?
 
... І настає день, коли власник салонного бізнесу вперше ловить себе на думці про те, що він не проти розлучитися зі своєю справою. Самовідчуття підприємця підказують йому, що все вже не так, як раніше: бізнес не захоплює, не доставляє радості, відволікає від родини і друзів і не приносить гідних грошей. Зникає бажання приїжджати в свій салон, зустрічатися з бухгалтером, нескінченно контролювати майстрів і взагалі тягнути далі цю вперту конячку. Власник салону частіше, ніж раніше скаржиться на мінливості долі, на кризу на салонному ринку, на все і вся навколо, вигадує тисячі причин і відмовок для партнерів, кредиторів, а найбільше для самого себе. Від рішучих кроків його поки оберігає тільки невизначеність того, що він буде робити, і що буде значити для оточуючих, якщо перестане займатися своїм обридлим бізнесом ...
 
Закрити салон? Добре якщо є варіант використання майна. До того ж - закрити фірму завжди важче, ніж відкрити.
 
Передати справу в надійні руки? Як часто не виправдовуються надії на те, що відійшовши від бізнесу і вручивши його перевіреним, здавалося б, людям, можна продовжувати стригти купони і лише епізодично наглядати за ходом справи. Продати? Незрозуміло кому, як і за які гроші. Втім, якщо при продажу вдається виручити хоч скільки стерпні кошти, можливо, це кращий вихід із становища.
 
Найчастіше саме так у господаря салону краси відбувається перша подвижка до продажу бізнесу. Ми не будемо розглядати екстремальні варіанти, якось: банкрутство, перехід прав власності за борги, сварка співвласників, поглинання конкурентами та інші безсторонні моменти, так чи інакше призводять до продажу бізнесу або до його руйнування і втрати.
 
Саме симптоми втоми і охолодження власника до свого бізнесу, якщо це не хвилинна слабкість, свідчать про нездатність до подальшого керування салоном. Бізнес без лідера швидко приходить в непридатність, і те, що ще вчора можна було продати за пристойні гроші, завтра може не коштувати нічого.
 
 
2. Чи дійсно потрібно продавати свій салон краси?
 
Для більшості підприємців продаж бізнесу - не таке часте подія, як, наприклад, у персонажа Річарда Гіра у фільмі "Красуня", професіонала в цій області. Не знаючи і не відчуваючи тонкощів ринку продажу бізнесу, багато хто не знаходять покупця, а якщо їм і вдається продати свій салон, то виручені кошти швидше травмують самолюбство, ніж гідно винагороджують. Сьогоднішні приклади з інших видів бізнесу такі: за крупну московську авіакомпанію господарі виручили кошти, яких ледве вистачило не купівлю посередньої готелю, а за дорожньо-будівельне управління з 50 одиницями сучасної техніки заплатили 1000 доларів. Що вже тут говорити про успіхи в продажах салонного бізнесу, коли на ринку представлені пропозиції навіть за 20 тисяч доларів. Продаж бізнесу - справа дуже тонка, і довірити його краще професіоналам, здатним обгрунтувати гідну ціну, знайти зацікавленого покупця і не зробити при цьому багатьох помилок. Втім, про помилки при продажу - в окремій главі, а зараз нам потрібно визначити ознаки того, що бізнес пора продавати. І продавати як можна швидше.
 
Економічні причини продажу:
тривалий час салон краси дає меншу віддачу, ніж можна отримувати, не ризикуючи і не напружуючись. (Наприклад, вклавши інвестовані в створення та розкрутку салону краси кошти у валюту, золото і т.п.);
хронічно не вистачає оборотних коштів, в результаті салон краси працює не на повну потужність і поступово проїдає сам себе і гроші власника;
Організаційні причини:
не вдається підібрати хорошу команду майстрів, встановити гідну систему управління, систему штрафів і премій, стимулюючу результати і т.п;
не вдається відшукати і перекрити лазівки злодійства клієнтів і матеріалів;
не вдається розкрутити салон, залучити й утримати потрібну кількість клієнтів.
Виробничо-комерційні причини:
не вдається ефективно витримувати конкуренцію, оновлювати обладнання та асортимент послуг;
продажу домашньої косметики уразливі і слабкі;
сам салон краси знаходиться на заході, втрачає позиції і близький до втрати завойованої частки ринку;
Психологічні причини:
сам господар бізнесу перемикається на нову справу, зайнятий іншими проблемами, відволікаючими його від бізнесу;
в характері власника - нелюбов до рутини, до педантичному монотонного підтримці працездатності салонного бізнесу;
безумовно, всі можливі причини перелічити неможливо, але так чи інакше вони свідчать про те, що салонний бізнес відчуває будь-які обмеження:
в управлінні фірмою,
у фінансах,
в маркетингу і зовнішньому середовищі,
в організації справи.
Припустимо, ці обмеження власник салонного бізнесу вже не може або не хоче долати, і приймає рішення позбавитися від салону красоти.Своевременно чи продавати салон саме зараз?
 
Це перше питання, на який господар повинен відповісти. Зручний Чи момент для продажу? Як зміниться ціна салону краси завтра? Які кроки можна зробити, щоб збільшити вартість бізнесу? Чи необхідні документи, довідки, наприклад, аудиторський висновок, експертна оцінка салону, огляди ринку, що свідчать про становище і репутації продаваного салону, та інші атрибути, що можуть зацікавити потенційного покупця і вплинути на ціну продажу?
 
 
3. Як продавати салон краси
 
Будь-який продавець уживаної машини знає, що перед продажем її потрібно, як мінімум, помити, почистити, підфарбувати, іншими словами "навести лоск", справити враження на покупця.
 
Нескладна і вельми недорога процедура підготовки старого автомобіля до продажу здатна значно вплинути на ціну продажу.
 
Якась аналогія існує і при продажу бізнесу, тут також явно помітні дві стадії:
Передпродажна підготовка.
Маркетинг і власне продаж.
Якість підготовки істотно впливає на вартість бізнесу і результативність продажу.
 
Підготовка салону краси до продажу.
 
Якщо Ви ще не обзавелися професійно підготовленими довідками, почніть з цього. Якщо можливості дозволяють, подбайте про аудиторському висновку. Покупець, вивчаючи пропозицію перед покупкою, обов'язково захоче переконатися, що йому пропонують не кота в мішку. Ось тут рівень паперів та незалежні оцінки ліцензованих аудиторів і оцінювачів можуть значно полегшити йому ухвалення рішення про покупку. До того ж значно скоротиться час продажу - адже потенційних покупців може бути кілька, і кожен з них буде позбавлений необхідності проводити перевірку самому.
 
Подивіться всі договори, які мають цінність при продажу. Якщо, приміром, закінчується термін оренди приміщень, постарайтеся продовжити договір. Якщо в бізнес включається нерухомість - поновіть її оцінку, отримаєте свіжі довідки з БТІ і т. п. Може навіть виявитися, що ваша нерухомість при іншому використанні сама по собі буде коштувати більше, ніж ви виручите при продажу салону краси.
 
Приготуйте копії балансів з усіма додатками. Працюючи з бухгалтерськими документами, можна, незважаючи на збільшення податків, показати велику "білу" прибутковість, зменшивши собівартість, що може бути ви і не робили раніше.
 
Досить корисно запастися довідками та рекомендаціями з банку про відсутність заборгованості, а також обороти по рахунку.
 
Бажано провести незалежну оцінку вартості бізнесу (не плутати з оцінкою нерухомості) за декількома методиками.
 
Як правило, значно підвищує вагу продаваного бізнесу маркетинговий огляд, що включає:
опис надання послуг,
оцінку місткості ринку,
частку ринку, охоплювану салоном краси,
огляд конкурентів,
список постійних клієнтів,
перелік провідних фахівців та їх регалії,
огляд рекламних і маркетингових акцій,
бізнес-план на майбутній період, що включає аналіз фінансово-господарського стану, ресурсів, потужностей, сильних і слабких сторін бізнесу, що продається.
Будуть потрібні також завчасно юридично пророблені варіанти оформлення продажу (в залежності від форми власності купівля-продаж, або злиття, поглинання, оренда з викупом і т.п.) з підготовленим пакетом проектів договорів. Ці папери покупець обов'язково віддасть на попереднє вивчення своєму юристові.
 
В залежності від розміру бізнесу вартість послуг професіоналів, що мають вагу, репутацію, досвід і відповідні ліцензії може обійтися від 13 до 15% вартості бізнесу, що, звичайно, при продажу салону краси з'їдає частину доходу, однак значно економить сили. Важливо, щоб та група фахівців, яка готуватиме документи, не обмежилася видачею вам паперів та рекомендацій, але взялася б також за другу стадію, а саме за маркетинг і продаж салону краси. Фірма, яку ви привернете повинна мати досвід і зв'язки, команду фахівців, здатних просунути ваш проект. Такі люди відчувають і знають ринок, щодня спілкуються в середовищі покупців, інвесторів, фінансових інститутів і консультантів. Ця фірма повинна найкращим чином представити ваші інтереси на всіх стадіях - від "наведення лиску" до переговорів з покупцем та оформлення документів про продаж. За це ви і платите.
 
Складання пояснювальної записки.
 
Трохи раніше ми з вами виправили кілька показників у звітності, щоб посилити цінність нашої копанії. Але є показники, які ми не захотіли або не змогли виправити, і боїмося почути від покупця: "Ні, тут все не так добре". Вдала пояснювальна записка здатна, якщо не виправити показники, то хоча б розвести порядну софістику і ланцюжком логічних тверджень довести, що чорне - це не те, щоб зовсім біле, але майже біле.
 
Написати таку привабливу, позитивну пояснювальну записку, формально не згрішивши проти істини - велике мистецтво. В бізнес-брокерських і консалтингових компаніях таку пояснювальну записку називають "Інвестиційним меморандумом".
 
Згадайте класику:
 
"А скільки корова дає молока?
Не видоїш за день,
Втомиться рука .... "
 
Розрахунок ціни і визначення умов продажу.
 
Існує безліч методик оцінки бізнесу. Основними чинниками, що визначають оцінну вартість визнані:
попит на даний бізнес,
справжня і майбутня прибуток оцінюваного бізнесу, наявність грошового потоку або можливість його збільшення,
витрати на створення аналогічного бізнесу,
ризик отримання / неотримання доходів,
ступінь контролю над бізнесом і ступенем ліквідності активів.
Щоб озброїтися аргументами, продавцю бізнесу потрібно розрахувати вартість за декількома методиками, і при переговорах тримати ці аргументи напоготові. При цьому, слід розуміти, що тільки правильне визначення типу ідеального покупця, планомірний його пошук, а також правильно проведені переговори, можуть дати найвищу ціну продажу.
 
У нашому випадку оцінка бізнесу за нормативами носить хоч і важливий, але тільки допоміжний характер, як елемент переконання покупця в правильності покупки, в обгрунтованості ціни продажу.
 
Переговори про продаж салону краси
 
Якість попередньої підготовки проявляється в повній мірі саме на цій стадії. При гарній підготовці ви керуєте процесом продажу. Ваш салон краси виглядає просто нагородою. Ви самі подані, як розважливий і розумний бізнесмен. Ваша позиція підкріплена серйозними документами. Ви розумієте мотивацію покупця. У вас сильна позиція, але приготуйтеся торгуватися. Переговори зазвичай дуже емоційні і, на жаль, часто травмують психіку власника салону краси, оскільки покупець намагатиметься принизити цінність бізнесу, вільно чи мимоволі зачіпаючи при цьому амбіції самого творця бізнесу. Краще, якщо парирувати такі випади буде не сам автор - власник бізнесу, оскільки емоції і самолюбство йому можуть перешкодити. До того ж допомога професіоналів тут потрібна не тільки для холоднокровного обліку всіх інтересів, але і для того, щоб швидко розрахувати вплив всіх податків і витрат на реєстрацію при різних варіантах юридичного оформлення продажу, що зазвичай виникають в ході переговорів.
 
 
4. Кому продавати?
 
Нарешті ми підійшли до головного питання, який, можливо, раніше головним не здавався. Справа в тому, що для когось ваш бізнес може бути і дуже потрібний, і цей хтось готовий викласти за нього серйозну суму. А інший не дасть за ваш бізнес ні копійки. Як краса жінки існує тільки в очах того, хто захоплюється нею, так і цінність бізнесу має значення тільки для того, хто хоче ним володіти.
 
Оскільки ваш бізнес, як і колись залишаючись процесом, при продажу набуває рис товару, то на нього починають розповсюджуватися класичні підходи маркетингу.
 
Перш за все, вам потрібно визначитися із споживачами. Хто вони - ваші потенційні покупці (не клієнти вашої фірми, а можливі покупці вашого бізнесу)? Намалюйте портрети всіх типів споживачів (наприклад: бізнес-вуман, дочка олігарха, підприємець, диверсифікує свій бізнес і т.п.), визначте розміри цільової групи, змоделюйте поведінку потенційних покупців, визначте критерії їх вибору, врахуйте їх систему цінностей, стереотипи, їх рушійні і гальмуючі чинники, і, нарешті, усвідомите: що може стати їх підставою для ухвалення рішення про покупку вашого бізнесу (для кожного з типів покупців). Іншими словами станьте фахівцем з продажу бізнесу або найміть такого.
 
Існує кілька типів покупців бізнесу. У різні періоди інвестиційної активності якісь з них "прокидаються", а інші навпаки згортають свою діяльність. У кожного типу - свої рушійні сили, свої уявлення про доцільність покупки, причому далеко не завжди причина покупки чисто економічна.
 
Наприклад: виробники салонної косметики працюють за власними довгостроковим планам, майже не реагуючи на кризи, підйоми, спади на локальних ринках (все це несуттєво і минуще для них). Часом зовсім несподівано для навколишнього світу і продавця салону краси, в тому числі, вони проявляють інтерес до салонного бізнесу, часто не практикуються ними сьогодні, але необхідного для їх подальшого кроку на ринку - створення базового, показового, навчального салону краси.
 
Іноді в салонний бізнес переходять підприємці, у яких власний бізнес починає "схлопуватися", по причині галузевої кризи. Щоб не втратити свій капітал, він шукає іншу сферу застосування своїх талантів.
 
Звичайно мотиви, критерії оцінки і взагалі всі інші рушійні і гальмуючі чинники угоди із продажу-купівлі салону краси не однакові в цих двох випадках. Якщо продавець бізнесу відчує ці відмінності, то зуміє правильно знайти покупця і подати свій бізнес найкращим способом, тобто виручити за нього максимальні кошти.
 
Покупцем може стати один з конкурентів вашого салону краси, розширюється мережа салонів краси, яким буде потрібно ваш бізнес для розширення ринку. Як правило, це люди, які знають салонний бізнес. Вони легко оцінять ваші реальні результати і реальну цінність вашого бізнесу. Вони більше за інших сподіваються, що утримають ваш бізнес на плаву, і швидше за все це не самовпевненість. Для них можна не готувати багато звітів, заощадивши на цьому. З ними найпростіше домовитися про ціну бізнесу та процедурі передачі справ. Однак це найнебезпечніші покупці.
 

Администратор предприятия индустрии красоты, Антикризисный менеджмент в салоне красоты, Высокодоходный салон красоты, Как открыть салон красоты в России, Как раскрутить салон, Курсы администраторов салона красоты, Курсы руководителей салона красоты, Маркетинг салонного бизнеса, Мастер-классы для мастеров салона красоты Беларусии, Повышение квалификации мастеров, Развитие салона красоты, Руководитель предприятия индустрии красоты, Семинары для парикмахеров, Создание SPA Вашей мечты, Телефонный маркетинг в салоне красоты, Тренинги для фитнес директоров, Финансы предприятия индустрии красоты, Эффективные продажи в салоне красоты, Эффективный администратор, Эффективный руководитель, фитнес консалтинг, создание фитнес клуба, фитнес, управление фитнес клубом, автоматизация фитнеса, медицинский и фармацевтический консалтинг, реорганизация спортивных учреждений, обучение администраторов медицинских учреждений Казахстана.Одноразовые спа расходники для маникюра и педикюра, для парафинотерапии, Планка и фольга для парикмахеров, для прессотерапии и гидроколонотерапии, Шапочка для сауны, фетровая, Рукавицы для сауны, Стикини, Коврик для солярия, Коврик для солярия, Набор для солярия, Одноразовая продукция для спа в Грузии, Мыло для хамама, Чаша для хамама, Заказывайте одноразовую продукцию для салонов красоты и спа центров, спа этикет, обучение администраторов гостиниц, консалтинг по созданию гостиниц, управление гостиницами в России, Anti-age программы, Spa процедуры, SPA-центры, Аппаратная косметология, Био- завивка Mossa, Биоревитализация, Брондирование, Вакуумно-роликовый массаж, Вечерние, свадебные прически, Восковая эпиляция, Выпрямление волос, Грим, Детские салоны, Завивка волос, Имидж-студия, Кавитация, Кислотные пиллинги, Комбинированная чистка, Контурная пластика, Коррекция мимических морщин, Коррекция потоотделения, Коррекция фигуры, Косметология, Лазерная эпиляция, Ламинирование, Лечение волос, Лечение угревой болезни, Лимфодренаж, Макияж, Маникюр и педикюр, Массаж лица, Мезотерапия, Механическая чистка, Наращивание волос, Наращивание ногтей, Наращивание ресниц, Обертывания, Окрашивание, Омолаживающие программы, Парафинотерапия, Парикмахерские услуги, Перманентный макияж, Пилинги, Пирсинг и прокалывание ушей, Плетение афрокосичек, дреды, зи-зи, Плетение волос, Покрытие для ногтей SHELLAC, Прессотерапия, Продажа косметики, Реконструкция волос, Свадебные прически и вечерние прически, Свадебный макияж, Солярии, Тату, Увеличение губ, Удаление новообразований, Ультразвуковая чистка, Уходы за лицом, Фотоомоложение, Фотоэпиляция, Френч покрытие ногтей, Чистка лица, Эстетика тела,салоны красоты Казахстана, создание салонов красоты для детей

Tags: дизайн салона красоты,, как создать дизайн для салона красоты, сколько стоит дизайн салона красоты, дизайн проект салона красоты, дизайн салона красоты в Киеве, дизайн проект салона красоты в Москве, красивая правильная походка, атетация персонала фитнес клуб, салон красоты под ключ, салонный маркетинг, обучение директоров салона красоты, обучение администраторов салона красоты, Антикризисное управление салоном красоты , Продажа и покупка салонов красоты , салон красоты по 30 гривен